Uit eten in Restaurant de Toekomst

Uit eten in een restaurant met social media

Oppas voor de kinderen geregeld en besloten om zaterdag lekker uit eten te gaan; even ontspannen en even uit de dagelijkse bezigheden. Waar gaan we heen zaterdag? Via Iens.nl bekijk ik de verschillende recensies en kijk of er ook bekenden een reactie hebben geplaatst.

Na het lezen van de recensies besluit ik dat we gaan reserveren bij Restaurant de Toekomst in Twello. Via Twitter kijk ik nog even of ik daar geen vreemde dingen lees over het eten of service en besluit via Twitter te reserveren; binnen 5 minuten krijg ik een bericht terug dat er een tafel voor 2 aan het raam gereserveerd staat om 20.00 uur.

Aangekomen bij het restaurant pak ik mijn Android en open Foursquare. Ik zie dat restaurant de Toekomst bekend is en heeft zelfs een special aangemaakt. Ik check op de locatie en ‘un-lock’ de special de mij als nieuwe gast van het restaurant één gratis fles (huis)wijn geeft.

 

De ontvangst

Bij de deur worden worden we persoonlijk ontvangen door de gastheer: “Goedenavond heer Schipper”. De gastheer ziet mijn verbaasde gezicht en legt uit dat hij mij herkent van de foto op Twitter. Onze jassen worden aangenomen en er word ons gewezen op de beschikbaarheid van gratis WiFi in het restaurant. Via een QR-code kan ik de gegevens automatisch invoeren in mijn Android. De gastheer vraagt vriendelijk of wij onze telefoons op stil willen zetten om daarmee de andere gasten niet te storen. We worden naar onze tafel aan het raam begeleid en de gastheer geeft aan dat iemand van de bediening meteen langs zal komen met de kaart. Tevens vraagt hij dat het restaurant continue bezig is om prestatie en service te verhogen en vraagt ons vriendelijk om een toevoeging/recensie te geven op de avond via Twitter of iens.nl.

 

Menu… ehh menukaart

We gaan zitten en bijna meteen komt een vriendelijke vrouw van de bediening met de menu’s… Met een beetje verbazing kijken we naar het menu… een ander menu dan we ons hadden voorgesteld. Het is het menu van een iPad… De mevrouw van de bediening zet een fles wijn op tafel en verteld dat dit het welkomst kado is vanwege ons eerste bezoek aan het restaurant. Mevrouw start een applicatie op via de iPad en laat ons het digitale menu zien. Naast alle gerechten kunnen we de details van het gerecht bekijken; welke producten er gebruikt zijn en hoe is bereid.

De mevrouw van de bediening verteld dat als we een keuze hebben gemaakt wij dit kunnen doorgeven door de gerechten te selecteren en te verzenden. Via een andere applicatie kunnen wij via video meekijken in de keuken terwijl de koks de gerechten klaar maken. Dit is een echte open keuken!! De iPad zetten we in de houder om te kijken naar de beelden uit de keuken. Ik pak mijn Android en kan het niet laten om deze ervaringen in door te sturen via Twitter.

 

Duidelijkheid en service

Via de beelden zien we dat ons voorgerecht bijna klaar is, de tijd vliegt voorbij omdat we druk zijn met praten en de beelden van de keuken aan het kijken zijn. Het smaakt heerlijk, de recensies over het eten klopten zeker.

Bij het afhalen van het voorgerecht verteld de mevrouw van de bediening dat het nog 35 minuten duurt voordat het hoofdgerecht gereed is. Prima; het is nooit erg om te wachten als je weet hoe lang je moet wachten.

Na iets meer dan 30 minuten komt ons hoofdgerecht wat heerlijk smaakt. De bediening geeft aan dat wij zeker moeten aangeven als het niet aan de verwachtingen voldoet. Ze zegt dat de koks elke dag willen leren en daarom juist graag kritische feed-back willen krijgen. Zo houdt de klant ons scherp.

Tijdens de koffie hebben wij het alleen maar over onze fantastische eet ervaring en de goede service. Wij vragen of we kunnen betalen en na het betalen met mobiele pin wenst de gastheer ons een prettige avond.

 

Aandacht voor de klant

Wij lopen naar buiten en besluiten om nog even een rondje in het dorp te maken. Na 1 minuut hoor ik ‘biep-biep’ een twitter bericht; @RestaurantDeToekomst Bedankt voor uw komst en een fijne avond.

Morgen zeker even een recensie geven… en zal het restaurant nog meer ‘specials’ hebben? De gratis fles wijn was heerlijk, net als het eten maar de service was geweldig.

Rene Schipper

Oprichter, online marketeer en social media expert bij Fidene
Leest, denkt, schrijft en spreekt over social media en online marketing, geeft advies en opleiding voor ondernemers met als doel resultaat te behalen.

Bezoek de website
Bekijk alle artikelen

Comments

comments