LinkedIn weetjes en feiten die je (misschien) wil weten

LinkedIn feiten en weetjes

Er wordt veel geschreven over LinkedIn; hoe je het LinkedIn profiel kunt aanpassen om beter gevonden te worden, hoe je contacten kunt uitnodigen, wat je als bedrijf met LinkedIn kunt doen en andere LinkedIn tips. Ik ben dus benieuwd of je deze dingen ook weet van LinkedIn.

Sinds wanneer ben je lid?

De dag dat jij je hebt ingeschreven bij LinkedIn weet je ongetwijfeld niet exact meer. Benieuwd welke datum dit was? Als je naar linkedin.com gaat, naar je instellingen gaat (en inlogt) zie je linksboven je profielfoto staan, je naam en daaronder ‘Member since’. Je kunt ook van anderen bekijken hoe lang ze ongeveer lid zijn van LinkedIn.

Als je een account aanmaakt krijg je een ID van LinkedIn mee, die te zien is in de url van je profiel. Dit volgnummer geeft aan als hoeveelste persoon jij een account hebt aangemaakt. Ook interessant om te zien bij nieuwe connecties hoeveel ingeschreven leden LinkedIn op dat moment heeft.

Helemaal exact zal dit niet zijn omdat er ook accounts weer zijn uitgeschreven geeft dit een aardig beeld van de groei van dit netwerk.

 

Maximaal aantal connecties

De zichtbare grens van het aantal connecties is binnen LinkedIn gesteld op 500. Als je met meer als 500 contacten verbonden bent zal het getoonde aantal 500+ zijn.
In het begin van LinkedIn bestond er een restrictie van 3.000 connecties als maximaal aantal, sinds 2010 is dit maximum aantal gesteld op 30.000 connecties.

 

Maximaal aantal groepen waar je lid van kunt worden

Je kunt lid worden van een groep binnen LinkedIn om nieuwe contacten te leren kennen, informatie te delen of vragen te stellen en te beantwoorden.
Met een gratis Linkedin account kun je maximaal van 50 groepen lid zijn, als je probeert om bij een volgende groep te ‘joinen’ zul je een melding krijgen dat je eerst uit een groep moet terug trekken voordat je kunt instappen in de nieuwe groep.

Rene Schipper

Oprichter, online marketeer en social media expert bij Fidene
Leest, denkt, schrijft en spreekt over social media en online marketing, geeft advies en opleiding voor ondernemers met als doel resultaat te behalen.

Bezoek de website
Bekijk alle artikelen

Comments

comments