facebook nieuwsoverzicht voor pagina

De startpagina voor de Facebook bedrijven pagina, waar is die gebleven?

Je wilt zakelijk en persoonlijk op Facebook graag gescheiden houden en vindt daarom pagina’s op Facebook leuk met je eigen pagina om zo een duidelijk overzicht te hebben van updates van deze pagina’s. Je wilt deze updates liever niet in je eigen persoonlijke nieuwsoverzicht op Facebook hebben omdat je dit persoonlijk wilt houden.

Je ging altijd via het pijltje naar beneden naar je pagina om op Facebook actief te zijn als je pagina. Je klikte op Startpagina / Home en je kreeg het nieuwsoverzicht van de pagina’s te zien die je leuk vindt via je pagina… en je komt er achter dat dit niet meer werkt!!

Je ziet in de statusbalk van Facebook dat je nog steeds actief bent als persoon en niet meer als pagina…. hoe kan dit?

Het nieuwsoverzicht / startpagina van je pagina vind je hier!

Facebook heeft voor pagina’s het nodige achter de schermen aangepast de laatste tijd, over het hoe en waarom zo iets meer; nu eerst de manier om de updates van de pagina’s die je als eigen pagina liked terug te vinden.

Ga naar (gewoon als persoon) naar je pagina toe via het pijltje helemaal rechts in de Facebook statusbalk of kies je pagina aan de linkerkant van je scherm onder pagina’s. Zoals je ziet heb ik mijn pagina onder de favorieten geplaatst zodat ik deze altijd makkelijk terug kan vinden.

Facebook startpagina overzicht newsfeed

 

Klik op je pagina via één van deze twee manier. Eénmaal op je pagina zie je aan de linkerkant ‘View Pages Feed’, zoals in onderstaand voorbeeld. Klik hier op om je oude bekende nieuwsoverzicht te krijgen van je pagina’s die jij als pagina ooit leuk hebt gevonden.

Facebook pagina startpagina newsfeed

Reageren en liken als pagina

De mogelijkheid om te reageren en te liken als pagina is al een tijdje aangepast. Alles hierover lees je in het artikel hierover.

De reden van deze Facebook wijziging

Facebook is een beurs genoteerd bedrijf en legt oa. vast hoeveel (maandelijks) actieve gebruikers er actief zijn op het platform, dit als indicatie hoeveel bereik advertenties kunnen hebben (kort gezegd…). Als er accounts zijn die alleen maar gebruikt worden om voor zakelijke doelen of voor het beheer van een pagina dan is de kans groot dat je een waarschuwing krijgt van Facebook over het gebruik van deze accounts. Facebook wil dat jij gewoon ook persoonlijk actief blijft op Facebook en wil daarom dat je alles vanuit je persoonlijke account doet.

Voordelen zijn er zeker!

De belangrijkste reden om goed naar updates van andere pagina’s (en persoonlijke profielen) te kijken is voor jou om te weten wat er speelt. Zonder inzicht in wat er nu gebeurd, hoe en waarop op mensen liken en reacties plaatsen is het bijna onmogelijk om goede updates te plaatsen die interessant zijn voor je fans (en daar gaat het uiteindelijk om).

Is er nog een mogelijkheid om een overzicht te krijgen van updates van andere pagina’s?

Ik wil zelf ook liever niet dat mijn persoonlijke Facebook tijdlijn helemaal vol staat met allerlei bedrijven die ik niet echt meteen interessant vind maar wel graag (zakelijk) in de gaten wil houden. Sterker nog; ik wil ze eigenlijk volgen zonder deze pagina’s te liken. Dat kan met de Facebook interesse lijsten!

Facebook interesse lijsten zijn zeer handig om snel heel veel pagina’s te volgen en te bekijken op het moment dat jij dat wilt.

Zelf heb ik een lijst met alle grote Facebook pagina’s van heel Nederland die ik alleen doorkijk als ik inspiratie wil of kijk naar de kwaliteit van updates van deze pagina’s (die is soms belabberd…) en hoe mensen reageren en waarop ze reageren. Dit maakt het voor mij makkelijker om voor mijn klanten goede updates te plaatsen.

Beslis zelf, je weet nu weer hoe je het nieuwsoverzicht van je pagina’s kunt bekijken…

Rene Schipper

Oprichter, online marketeer en social media expert bij Fidene
Leest, denkt, schrijft en spreekt over social media en online marketing, geeft advies en opleiding voor ondernemers met als doel resultaat te behalen.

Bezoek de website
Bekijk alle artikelen

Gerelateerde artikelen

Verkeerde foto op Facebook bij een website link? Je plaatst een link (van je eigen website) op Facebook (of op Linkedin, Google+ of Twitter), je ziet Facebook even zoeken en ziet een foto bij de link...
Het geheim van organisch bereik op Facebook Beheer je een Facebook pagina dan ga ik er van uit dat je de statistieken van je berichten en je pagina wel eens bekijkt. De meesten zullen dit doen v...
5 Handige Facebook functies die haast niemand gebruikt Facebook functies waar je ongetwijfeld wel eens van gehoord hebt maar niet gebruikt en ook niet meer weet waar je ze kunt vinden maar... wel erg handi...
Delen van een Facebook update op Linkedin of Twitter Een Facebook update delen op een ander kanaal als Twitter, Linkedin of mail? Je weet niet welke link of url je hiervoor kunt gebruiken? Waar is de ur...

Comments

comments