Een Call to Action in een Facebook update

Call to Action (CTA) toevoegen in Facebook update

Plaats een CTA (Call to Action) in je Facebook updates lees je wel eens… nu kan dat gerichter dan ooit tevoren; met een echte Facebook Call to Action knop!

Deze nieuwe optie om een Call to Action toe te voegen in een Facebook update is (op dit moment) alleen te gebruiken in combinatie met een advertentie aangemaakt in de Facebook Power Editor.

 

Begin met het aanmaken van een verborgen update voor de juiste CTA

Via de Power Editor is het mogelijk om een zogenaamde ‘verborgen Facebook update’ te maken; een update die niet zichtbaar is op de Facebook pagina maar wel te gebruiken is in een advertentie.

Het resultaat in een Facebook advertentie ziet er zo uit.

 

Sinds gisteren is het via deze optie mogelijk om een extra Call to Action knop toe te voegen.

 

Call to Action toevoegen in een Facebook update

In het venster in de Power Editor om een nieuwe verborgen update aan te maken staat de optie om één van de verschillende Call to Action knoppen toe te voegen.

Facebook CTA knop toevoegen

 

Hoe werkt de CTA (Call to Action) knop in een Facebook update?

De knop is niets meer dan een extra trigger om te klikken op een link. Facebook probeert het plaatsen van een link (en de advertentie mogelijkheden) aantrekkelijker te maken.

Als je een CTA knop kiest, zorg dan wel dat de achterliggende pagina op een website hierbij correspondeert. Als je de knop ‘Shop Now’ gebruikt moet de link wel leiden naar een link in een webshop. Stel je lezer niet teleur!

 

De mogelijkheden van Call to Action knoppen

Er zijn zes mogelijkheden voor een CTA knop bij het aanmaken van een ‘dark post’

De mogelijkheden voor de verschillende knoppen spreken voor zich en zijn ook ‘gewoon’ beschikbaar met Nederlands als taal. De CTA knoppen zijn dan;

  • nu winkelen
  • meer informatie
  • registreren
  • nu reserveren
  • downloaden

 

Extra opties voor goede conversie mogelijkheden naar een site

Een mooie optie om verschillende mogelijkheden extra aan te prijzen en met een goede Call to Action naar je site te leiden. De komende weken zal ik hiermee gaan testen en de resultaten hiervan weer hier plaatsen.

Rene Schipper

Oprichter, online marketeer en social media expert bij Fidene
Leest, denkt, schrijft en spreekt over social media en online marketing, geeft advies en opleiding voor ondernemers met als doel resultaat te behalen.

Bezoek de website
Bekijk alle artikelen

Gerelateerde artikelen

Een actieknop toevoegen aan je Facebook omslagfoto Facebook voert in rap tempo wijzigingen door op de Facebook pagina. Nu is er de mogelijkheid voor pagina beheerders om een Call to Action knop toe t...
Vacature op Facebook plaatsen en publiceren op je pagina Een vacature rechtstreeks op Facebook plaatsen i.p.v. een linkje naar je website... klinkt als een interessante optie voor een behoorlijk aantal vacat...
Waarom je vierkante video moet gebruiken op social media Dat video een hele effectieve manier van content is om je verhaal te vertellen op social media is voor iedereen wel duidelijk. Welk platform het ook i...
Tips om je Facebook Video ‘viraal’ te laten gaan Digitale video zal niet zomaar meer verdwijnen maar wordt nog steeds populairder en meer bekeken dan de jaren hiervoor. Via social media zijn er twee ...

Comments

comments