Drie inspirerende Facebook updates die iets met je doen

inspirerende Facebook updates

Wat zeg je met een Facebook update? Of beter; wat neemt de lezer mee als een update gezien wordt, wat is het gevoel bij het merk of product wat bij blijft na het zien van de update.

 

Ontwerp je eigen style met Wehkamp.nl

Wat lees jij allemaal in deze update op de Facebook pagina van Wehkamp.nl?

Ik zie heel veel zaken in deze update; herkenning, actie, interactie en gegevens van je doelgroep!

  • In deze update wordt de vrouwelijke fan van Wehkamp.nl aangesproken en de kans is zeer groot dat deze fan gevoelig is voor het zien van kleding.
  • Je kunt zelf meedoen en je styling kwaliteiten laten zien aan anderen
  • Als je meedoet heb je de mogelijkheid om iets te winnen
  • De resultaten laten de ideeën van de fans zien, ongetwijfeld waardevol voor Wehkamp.nl om te zien welke ontwerpen deze fans maken.

 

De nieuwjaarsgroet van HEMA

Deze update heeft HEMA geplaatst op 1 januari. Veel andere merken en bedrijven hebben op deze datum ook een update geplaatst maar deze was net een beetje anders.

Dit is geen gewone nieuwjaarsgroet van HEMA maar (voor mij) een update met veel informatie; begrip, aanbod, prijs en branding

  • HEMA toont begrip voor de voor velen zware ochtend door een (zwaar) feestje tijdens de jaarwisseling
  • Laat zien dat ze veel producten verkopen onder het eigen merk
  • De producten niet de duurste zijn
  • De genoemde champagne heet ‘Jip en Janneke’ champagne, waar HEMA zeker bekend mee is geworden; in zowel taal gebruik als de producten

 

Het geluid van het Dorpshart

Zeker bij lokale ondernemers zie je nog veel like & share actie… het mag niet van Facebook en je hebt er ook niets aan, behalve vervuiling (met geluks-zoekers) van je fans.

Dat het ook anders kan laat het Dorpshart zien in deze update!

Het is bij deze update meteen duidelijk dat je iets moet doen en dat begint met het kijken van de video. Daarnaast zitten er nog meer zaken (onbewust) verwerkt in deze update.

  • Het Dorpshart laat zien wat ze doen en hoe ze dat doen
  • Aanzet tot actie; door de fans moet geluisterd en geraden worden
  • Persoonlijk; Bjorn is de eigenaar van het Dorpshart en bekend bij alle fans
  • De prijs die weg wordt gegeven is relevant; een dinerbon in het restaurant

Overigens had het Dorpshart pech met de actie; het geluid werd heel snel geraden door iemand die zelf ook dagelijks achter een dergelijk aparaat staat.

 

Wat wil je vertellen met een Facebook update

Uit deze voorbeelden blijkt dat je in één update op Facebook bijzonder veel over je bedrijf kunt vertellen op een manier dat dit ook nog blijft hangen bij de lezer, aansluit bij de doelgroep en zeker niet vervelend overkomt.

Bedenkt bij elke update wat de lezer ziet in de update en of dit overeenkomt met de kernwaarden van het bedrijf.

Rene Schipper

Oprichter, online marketeer en social media expert bij Fidene
Leest, denkt, schrijft en spreekt over social media en online marketing, geeft advies en opleiding voor ondernemers met als doel resultaat te behalen.

Bezoek de website
Bekijk alle artikelen

Gerelateerde artikelen

Alle instellingen om video goed op Facebook te plaatsen Facebook video's zijn booming, dat zie je meteen als je het Facebook nieuwsoverzicht opent. Het is op dit moment DE manier om veel bereik te krijgen m...
Welke Facebook update krijgt het hoogste organisch bereik Het bereik van een Facebook update op een zakelijke pagina neemt gemiddeld genomen af. Door dat wij met z'n allen meer delen, meer vrienden krijgen ...
Nieuwe opties bij het plaatsen van een Facebook bericht Voor Facebook pagina beheerders zijn er weer een paar nieuwe mogelijkheden toegevoegd om een update (en reacties) te plaatsen op deze pagina. ...
Facebook update met link aanpassen voor de perfecte update Een link van op een Facebook pagina plaatsen en deze zo aanpassen dat deze er perfect uitziet? Dat kan!  Begin met het plaatsen van de link a...

Comments

comments